نمونه کارها
تماس با ما

اصول کلی طراحی فضای درمان/09126290618

اصول کلی طراحی فضای درمان

اصول کلی طراحی فضای درمان

کلینیک زیبایی

در طراحی داخلی مکان های زیبایی علاوه بر طراحی اصولی ،می بایست امنیت و آرامش را فراهم کرد.

در دکوراسیون فضای درمان فضا علاوه بر زیبایی، می بایست کاملا بهداشتی باشد. چه بسا بسیاری از فضاهای درمان از نظر ظاهر کاملا اصولی و جذاب هستند اما ناکارآمد به شمار می آیند زیرا نمیتوانند نیاز های بیمار و کادر درمان را فراهم کنند.

برای مثال خیلی از فضاهای درمان حداقل فضای مورد نیاز رفت و آمد را در نظر نمی گیرند و همین عامل راندمان کاری آن فضا را پایین می آورد.

ریز فضاهای بخش درمان

ریز فضاهای هر بخش از فضای درمان کاملا منحصر به فرد است و هر بخش از کادر درمان فضای مخصوص خود را دارد برای مثال بخش پذیرش با بخش اتاق عمل کاملا از نظر طراحی متفاوت هستند.

فضای انتظار
یکی از مهم ترین فضاهای بخش درمان ،فضای انتظار می باشد زیرا بیمار اکثر وقت خود را در بخش انتظار می گذراند. توصیه می شود در بخش درمان از مبلمانی کافی استفاده شود و تا حدالممکن مبل راحتی به کار برده شود، همچنین نورپردازی آن نیز مناسب باشد. توصیه می شود موقعیت مکانی بخش انتظار در مرکز باشد تا از همه سمت به آن دسترسی مستقیم داشته باشند.

همچنین بخشی برای معلولین در نظر گرفته شود تا در هنگام ازدحام اذیت نشوند.

پذیرش قلب هر درمانگاه و کلینیک می باشد زیرا اولین بخشی است که بیمار به آن مراجعه می کند. ابعاد پذیرش باید به گونه ای باشد تا بتواند کل بیماران را ساپورت کند و همچنین بهتر است پذیرش اصلی در طبقه همکف باشد.

طراحی داخلی مطب
اصول کلی طراحی فضای درمان

روش های طراحی داخلی

توصیه می شود در بخشی از فضای خود از پوسترهای آموزشی و خدماتی مجموعه خود به کار ببرید و بیماران با خواندن آن ها از خدمات شما اطلاعات بیشتری کسب کنند.سعی کنید در انتخاب مبلمان خود دقت داشته باشید و مبل مناسبی را برای فضای درمان انتخاب کنید. توصیه می شود تناسب و هارمونی بین مبلمان و اکسسوری فضا را رعایت کنید تا مکان مناسبی را خلق کنید،هماهنگ نبودن فضای شما از نظر رنگی حس آشفتگی را به فرد بیمار منتقل می کند.

دکوراسیون داخلی دندانپزشکی کودکان

توصیه می شود در طراحی فضای کودکان از رنگ های خاص و المان های کارتونی به کار برده شود.علاقه ی زیاد کودکان به شخصیت های کارتونی و رنگ های شاد باعث تشویق آنان به سمت دندانپزشکی می شود.

به همین دلیل طراحی داخلی فضای کودکان بسیار پر اهمیت و حساس می باشد.

استفاده از رنگ های شاد و شخصیت های کارتونی در فضای کودکان تاثیر مثبت دارد. بهتر است در فضای درمان از بازی های فکری استفاده شود تا استرس کودک کمتر شود.

طرح های کارتونی معروف مثل پاپاترول بسیار تاثیر گذار است و کودکان علاقه ی زیادی به آن ها دارند.علاوه بر شخصیت کارتونی بهتر است از المان های فکری نیز در فضای مطب استفاده شود.

توصیه می شود در طراحی فضای کودکان بخش اختصاصی برای حضور فرزندان در کنار مادراشان در نظر گرفته شود. طراحی مبل کودک و تلفیق آن با بقیه مبلمان ها می تواند ایده ی جالبی به نظر برسد.فراهم کردن بخشی برای هدایا دادن به کودکان باعث می شود آن ها را به شجاع بودن و آمدن به دنداپزشکی ترغیب کنند.

ایده پردازی 

طراحی داخلی مطب چشم پزشکی:بیشتر افرادی که به مطب چشم پزشکی مراجعه می کنند مشکل بینایی دارند و کمتر به دکوراسیون فضا توجه می کنند.توصیه می شود در چشم پزشکی کمتر از متن و پوستر روی دیوار استفاده شود.

توصیه می شود در طراحی مطب مامایی از تصاویر کودکان بر روی در و دیوارها استفاده شود. مطب های مامایی جلوه ی زندگی دوباره هستند. استفاده از پوسترهایی که آگاهی مادران را افزایش دهند توصیه می شود. بهتر است طراحی داخلی مطب مامایی بیشتر زنانه تر باشد.

دکوراسیون مطب

طراحی داخلی مطب دندانپزشکی امروزه بسیار باب شده است.به دلیل افزایش روزافزون علم،مردم بیشتر به دنبال زیبایی دندان های خود هستند. توصیه می شود مطب دندانپزشکی به نحوی طراحی شود تا استرس را از فرد بیمار دور کند.

طراحی مطب دندانپزشکی
طراحی مطب

اهمیت مبلمان و چیدمان

اصلی ترین نکته ی هرطراحی انتخاب مبلمان متناسب با فضا می باشد.مبلمان ها با سایر اجزای داخلی می بایست هارمونی و تناسب داشته باشند.انتخاب مبل مناسب با توجه به کاربری علاوه بر زیبایی باعث کاهش استرس بیماران می شود.

توصیه می شود برای مطب های پر رفت و آمد از مبل زیاد روشن استفاده نکنید زیرا سریع کثیف می شوند.همچنین بهتر است از رنگ های بسیار گرم در فضا استفاده نکنید زیرا باعث ایجاد استرس می شوند.

برای اکثر مطب های توصیه می شود از مبلمان راحتی نیز استفاده شود تا بیمار طولانی مدت در مطب اذیت نشود و بتواند روی مبل به راحتی بنشیند. برای سرگرم کردن بیماران بهتر است از پوسترهای آموزشی مرتبط با شغل پزشک استفاده شود. 

اهمیت مبلمان و چیدمان
طراحی داخلی مطب
b51e2495542795.5e9b02fb9d5de
sahar137775 وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *