نمونه کارها
تماس با ما

دسترسی فضای درمان/09126290618

دسترسی فضای درمان

دسترسی فضای درمان/09126290618

سیرکولاسیون حرکتی

فضای داخلی مطب می بایست به گونه ای طراحی شود که به تمام نقاط دسترسی مناسب داشته باشد.همچنین مسیر ایست و حرکت آن کاملا تفکیک شده طراحی شده باشد.

دسترسی فضای درمان
طراحی داخلی مطب

در طراحی و دکوراسیون فضای درمان به نکاتی مهمی اعم از نورپردلزی،ترکیب رنگی،جنس متریال مصرفی و …. باید توجه داشت. در طراحی نقشه ی اولیه ی هر فضای درمانی نباید قسمت های خروج و ورود نزدیک آسانسور باشند زیرا باعث ازدحام می شوند.

نکات مهم طراحی بیمارستان و درمانگاه

هسته ی اصلی(پذیرش)

توصیه می شود بخش پذیرش را در قسمت مرکزی قرار دهید زیرا مرکز اصلی فضای درمان است و  بیماران را کنترل می کنند.بهتر است پذیرش دید مستقیم به اطراف داشته باشد.

دلیل طراحی بیمارستان؟

طراحی مطب کودک

در طراحی مطب کودکان نیز مانند سایر فضاها بهتر است هم از نور طبیعی و هم از نور غیرطبیعی استفاده شود،همچنین از رنگ های شاد و پاستلی در مطب کودکان به کار ببرید.

دکوراسیون داروخانه درمانگاه

در دکوراسیون داخلی داروخانه در طراحی درمانگاه می بایست به دسترسی آن توجه کرد،زیرا بهتر است داروخانه به قسمت های مختلف دسترسی مستقیم داشته باشد.

برای اطلاعات بیشتر از ضوابط طراحی بیمارستان ها،مطب و کلینیک می توانید مقالات قبلی استودیو معماری لند را دنبال کنید.

طراحی فضای درمان با تیم متخصص استودیو معماری لند

طراحی داخلی فضای درمان به دلیل دارا بودن ریز فضاهای زیاد و دقیق بهتر است توسط تیم متخصص انجام گیرد،همچنین فرم های خاص مثل پارامتریک را می توان در فضای درمان استفاده کرد.

طراحی داخلی فضاهای مطب،کلینیک و درمانگاه

امروزه به دلیل کرونا،مراکز درمان بسیار پراهمیت شده است. به همین دلیل بهتر است به کیفیت طراحی و بازسازی این مراکز توجه داشت. اهمیت بیمارستان ها رفته رفته بیشتر می شود زیرا جمعیت کشور افزایش پیدا می کند و نیاز افراد به مراکز درمان بیشتر می شود،به همین دلیل طراحی اصولی آن بسیار نقش پررنگی در زندگی مردم دارد.

از این رو اولویت مردم سلامتی آن ها است؛طراحی بیمارستان ها از جهت کیفیت دسترسی،نوع ارتباط ریزفضاها،ایجاد آسایش و آرامش و…..مهم است.به طور کلی برای طراحی بیمارستان ها می بایست تمام نکات را رعایت کرد و ضوابط آن بسیار گسترده  است.

بیمارستان ها بسته به موقعیت مکانی آن ها و ظرفیت آن ها طراحی می شوند.یکی از اصلی ترین نکات در طراحی فضای بیمارستان،روابط نقشه ای آن است که از تمام فضاها استفاده مفید را باید داشت.از این رو طراحی بهینه و مناسب بیمارستان ها اهمیت دارد.

رعایت تمام موضوعات بالا می تواند به ما کمک کند تا حداکثر فضای مناسب و بهینه را برای فضای درمان به وجود آوریم. همچنین طراحی بیمارستان های مهم کشور پراهمیت است زیرا اکثر این بیمارستان ها محلی برای برگذاری همایش های پزشکی،با پزشکان مطرح دنیا است.

طراحی اصولی فصای درمان علاوه بر زیبایی،نکات زیادی مثل تمیزی بیمارستان،دسترسی ها،نورپردازی و…..به همراه دارد.

طراحی داخلی فضاهای مطب،کلینیک و درمانگاه
طراحی مطب

تغییرات مهم طراحی داخلی

امروزه بیش از پیش دکوراسیون داخلی مورد استقبال عموم قرار گرفته است. به احتمال زیاد شما نیز تجربه ی دکوراسیون داخلی را بارها و بارها در منزل،محل کار و …. خود داشته اید، در این مقاله قصد داریم با مفهوم دکوراسیون داخلی بیشتر آشنا شویم.
طراحی داخلی مطب

تمام سعی یک معمار در طراحی ایجاد فضای آرامش برای بیمار است.بیمار باید در مطب شما احساس راحتی و آرامش داشته باشد.
توصیه می شود در پذیرش خود از المان های آرامش بخش و رنگ های سرد و خنثی استفاده کنید.
رنگ های مناسب برای بیمارستان و فضای درمان اعم از: آبی، سبز و سفید است.

در طراحی داخلی سعی کنید از نورپردازی به صورت یکنواخت استفاده کنید.لایتینگ های ضد آب در کف نیز می توانند در نگاه اول بیماران را شگفت زده کنند.

دکوراسیون داخلی
طراحی مطب زیبایی
sahar137775 وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *