نمونه کارها
تماس با ما

نکات مهم در دکوراسیون داخلی صرافی

دکوراسیون داخلی صرافی

امروزه کسب و کار صرافی رونق پیدا کرده است و در این مقاله قصد داریم به نکات ضروری دکوراسیون داخلی صرافی بپردازیم.

امروزه به دلیل بازار کار صرافی ها و شناخته شدن آن ها،بیشتر مورد استقبال مردم قرار گرفته اند. استقبال مردم از صرافی ها باعث شده است دکوراسیون آن بیش از پیش مورد توجه صرافان قرار بگیرد، زیرا امروزه دکوراسیون داخلی مغازه رابطه ی مستقیمی با جذب مشتری دارد و از تاثیر آن روی مشتری نباید غافل شد.

یک دکوراسیون داخلی مناسب به طور ناخداگاه باعث افزایش اعتماد مشتری و جلب توجه آن می شود و انگیزه آن ها را برای همکاری با صرافی بیشتر می کند. ضوابط طراحی داخلی صرافی به طور کلی با دیگر اماکن متفاوت است، زیرا توجه به فراهم کردن امنیت صرافی بسیار حائز اهمیت است .

اصناف صرافی و طلافروشی جز مشاغلی هستند که در آن ها کالاهای باارزش تبادل می شوند و ایجاد امنیت در اولویت است؛ توجه داشته باشید دکوراسیون داخلی و امنیت رابطه ی مستقیمی باهم دارند و یک طراحی اصولی می تواند امنیت را هم ایجاد کند،و برعکس آن یک طراحی ناموفق ممکن است اموال کارفرما را به خطر بیندازد.

دکوراسیون داخلی صرافی

دکوراسیون داخلی صرافی

در دکوراسیون داخلی صرافی ابتدا باید فضاها را تقسیم بندی کرد. ماهیت صرافی به دلیل اهمیت بالای آن از ساختار بانک پیروی می کند. در داخل صرافی ابتدا باید یک پیشخوان تعبیه شود و در طراحی پیشخوان دو مورد حائز اهمیت است:

  • ایجاد امنیت پیشخوان و مقام سازی آن
  • پیشخوان باید به گونه ای طراحی شود تا مشتری به پشت پیشخوان دسترسی نداشته باشد

به همین علت دکوراسیون داخلی صرافی با توصیف بالا باید به گونه ای طراحی شود که علاوه بر ایجاد امینت حس اعتماد را از مشتری نگیرد . اگر حس امنیت در مشتری از بین برود باعث بی اعتمادی مشتری به صرافی شده،و اولین موضوع در تجارت جلب اعتماد و رضایت مشتری است. فراهم کردن امنیت در مشاغلی مانند صرافی و طلافروشی از حساسیت بالایی برخوردار است،به همین دلیل طراحی موثر یک صرافی باعث افزایش بازدهی بیشتر صرافی می شود.

با ما همراه باشید تا در ادامه مقاله دونکته ی مهم رابطه ی مستقیم ایجاد امنیت در عین حال افزایش اعتماد مشتری را ببینیم.

دکوراسیون صرافی

اهمیت رنگ در طراحی داخلی صرافی

یکی از عواملی که رابطه ی مستقیم با روحیات و رفتار ما دارد رنگ است که این موضوع در علم روانشناسی نیز اثبات شده است و رعایت این موضوع بسیار اهمیت دارد و می تواند به صورت غیر مستقیم بر روی مشتری اثر بگذارد.

با استفاده از فنگشویی رنگ می توان ترکیب رنگ های مختلف را در کنار هم قرار داد و یک فضا را بسته به کاربری که دارد طراحی کرد، برای مثال رنگ های خنثی و ملایم باعث افزایش اعتماد مشتری می شود و توصیه می شود در طراحی خود حتما از رنگ های خنثی استفاده کنید.

در نظر داشته باشید صرافی به دلیل اینکه فضایی رسمی است بهتر است از رنگ های تند در طراحی آن پرهیز کنید و دومین نکته این است که ماهیت شغل صرافی به صورتی است که حساسیت آن بسیار بالا است همچنین سرعت عمل در آن مهم است پس بهتر است در انتخاب رنگ دقت کنید و از رنگ های خنثی غافل نشوید.

طراحی داخلی صرافی

اهمیت نورپردازی در صرافی

علاوه بر تاثیر مستقیم رنگ در دکوراسیون داخلی از نورپردازی نباید غافل شد،نورپردازی می تواند افزایش چندین برابری جلوه مغازه شما شود، اهمیت نورپردازی انقدر زیاد است که می تواند برخی نواقص در طراحی را از چشم ناظر بپوشاند؛

برای نمونه اگر یک فضای کوچک و محدودی دارید از طریق انتخاب رنگ مناسب و نورپردازی اصولی می توانید مغازه ی خود را بزرگ تر جلوه دهید.

استفاده اصولی نور باید به صورتی باشد که نور فضا کم نشود زیرا نور کم برای فضای تجاری اصلا توصیه نمی شود و در عین حال باید توجه داشت نور بیش از حد زیاد نباشد،زیرا نور زیادی برای فضای حساسی مثل صرافی که آرامش در آن در اولویت است مناسب نمی باشد. بازی با نور را فراموش نکنید و بهتر است نقاط عطف مغازه ی خود را که می خواهید توجه مشتری به آن جلب شود را روشن تر از بقیه نقاط در نظر بگیرید.

توصیه مهم استودیو معماری لند

بهتر است قبل از اجرای مغازه ی خود،دکوراسیون داخلی صرافی خود را دست یک متخصص بسپارید تا صفر تا صد آن را برایتان طراحی کند تا قبل از اجرای آن فضای خود را به صورت سه بعدی مشاهده کنید تا اگر تغییری بود، انجام دهید.

استودیو معماری لند از طراحی تا اجرا همراه شما عزیزان می باشد.

sahar137775 وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *