نمونه کارها
تماس با ما

دکوراسیون داخلی کلینیک زیبایی/09126290618

دکوراسیون داخلی کلینیک زیبایی

دکوراسیون داخلی کلینیک زیبایی/09126290618

مطب زیبایی

در طراحی مطب زیبایی اولویت فراهم نمودن آسایش و آرامش بیماران است.توصیه می شود برای طراحی فضای حرفه ای مطب،آن را به تیم متخصص بسپارید.

طراحی داخلی کلینیک زیبایی

نورپردازی و اهمیت آن 

برای طراحی پلان فضای درمان بهتر است بخش های اصلی را در بخشی قرار دهیم که دارای نور طبیعی هستند.توصیه می شود در طراحی مطب هم از نور طبیعی و هم از نور مصنوعی استفاده شود.استفاده از پنجره های قدی،مشرف به فضای خارج ،در روحیه ی بیمار تاثیر مستقیم دارد.

 تمام نقاط مطب می بایست دارای نور کافی باشند و از ایجاد فضای کم نور و دنج کاملا پرهیز کنید . همچنین نور می بایست به اندازه ی کافی باشد و فضای بیش از حد روشن نیز باعث آزار و اذیت چشم می شود.

درکل فراهم نمودن نور محیط مناسب باعث آسایش و آرامش کارکنان و بیماران می شود. بهتر است از نورهای آفتابی و مهتابی به طور همزمان و اصولی استفاده کنید و از به کار بردن نورهای تک رنگ بپرهیزید.

گیاهان و تاثیر آن ها!

استفاده از گیاهان در فضا باعث پخش انرژی مثبت می شود. طراحی فضای سبز و استفاده از گیاهان در فضای اصلی آن را به یک شی مهم تبدیل کرده است و از به کار بردن آن در محیط طراحی نباید غافل شد.توصیه می شود در فضای مطب به اندازه ی کافی از گیاهان استفاده کنید زیرا علاوه بر انرژی آن ها باعث ضد عفونی شدن مطب می شوند. گلدان ها را در سرتاسر مطب می توان قرار داد و از نظر چیدمان از قاعده ی خاصی پیروی نمی کنند.

برای طراحی هر فضایی نکات خاصی وجود دارد،که کلینیک زیبایی نیز از این قاعده پیروی می کند.برای طراحی هر فضایی بهتر است خود را جای فرد مراجعه کننده قرار داد تا نیازهای آن ها را به خوبی درک کرد و فضای متناسب را طراحی کرد.

طراحی داخلی کلینیک زیبایی نیز می بایست عین بیمارستان ها ،انتقال دهنده ی آرامش به بیماران باشد.

دکوراسیون کلینیک پوست و مو

برای دکوراسیون فضای زیبایی بهتر است به صورت دوجانبه به مسائل زیبایی شناسی و روانشناسی توجه داشت. معمولا بیماران مراجعه کننده از نظر حال روحی در وضعیت مناسبی قرار ندارند و وظیفه ی یک معمار ایجاد فضای آرامش بخش است.

عوامل زیادی برای ایجاد فضای آرامش بخش در مطب ها وجود دارند،یکی از این عوامل استفاده از رنگ ها مناسب و هارمونی آن ها با یکدیگر می باشد.توصیه می شود در فضای مطب به هیچ عنوان از رنگ های گرم بیش از حد استفاده نکنید،زیرا باعث از بین رفتن آرامش بیماران می شوند.

معمولا بیماران اکثر وقت خود را در فضای انتظار می گذرانند،بهتر است در این فضا از رنگ های ملایم و خنثی استفاده شوند!به طور کلی در طراحی فضاهای درمان سعی کنید بیشتر از رنگ های سرد استفاده کنید.

دکوراسیون داخلی کلینیک زیبایی
طراحی داخلی مطب

طراحی داخلی مطب دندانپزشکی

دکوراسیون داخلی مطب پزشکی از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا اکثر بیماران در این مطب وقت زیادی را سپری می کنند تا نوبت آن ها فرا برسد درضمن فضای این مطب دارای حس ترس و استرس فراوان است.

در طراحی هر فضایی نیاز است تمام طرح متناسب با یکدیگر باشند برای مثال رنگ فضاها بهتر است با وسایل داخل آنجا در تناسب باشند.می توان از المان های خاص مثل آکواریوم در فضای دنداپزشکی استفاده کرد. استفاده از نورهای طبیعی و غیرطبیعی در دندانپزشکی توصیه می شود.در محیط های کودکانه بهتر است از رنگ های شاد و رنگی استفاده شود.

دکوراسیون فضای درمان به دلیل دارا بودن نکات ریز بسیار حائز اهمیت می باشد.طراحی فضای درمان می بایست اول آرامش بیماران را فراهم کند.

ریزنکات طراحی فضای درمان

هریک از فضاهای درمان از ضوابط اولیه خود پیروی می کنند برای مثال طراحی درمانگاه با مطب کاملا متفاوت است. برای مثال در طراحی درمانگاه ها و بیمارستان ها اولویت،فراهم نمودن رفاه بیماران است،و نقطه ی عطف آن بخش پذیرش می باشد. در ادامه ی مقاله با فضاهای درمانی بیشتر آشنا خواهید شد.

دکوراسیون مطب
طراحی مطب دندانپزشکی
دکوراسیون کلینیک

دکوراسیون بخش پذیرش

هنگام ورود به بخش های فضای درمان،اصلی ترین عنصر فضا،پذیرش است به همین علت بیمار ابتدا به پذیرش مراجعه می کند،از این رو طراحی این بخش حائز اهمیت می باشد.

طراحی بخش پذیرش می بایست به سبکی باشد که به بیمار آرامش را انتقال دهد همچنین بهتر است از رنگ های کرم،سبز، آبی در این بخش استفاده شود.همچنین از استفاده از رنگ سفید در فضای  خود غافل نشوید زیرا رنگ روشن بازتاب خوبی دارد.

ترکیب متریال هایگلاس روشن همراه با نورهای خطی توکار می تواند زیبایی فضای شما را چندین برابر کند.استفاده از رنگ های متضاد به صورت اصولی تاثیر بسزایی در زیبایی فضا دارند.

طراحی داخلی مطب
دیزاین خاص مطب
sahar137775 وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *