نمونه کارها
تماس با ما

راهنمایی استودیو معماری لند در دکوراسیون صرافی

دکوراسیون صرافی
2a27117dc514f691

اهمیت جزئیات در صرافی

در یک طراحی کارآمد،نیاز دقت به جزئیات می باشد و علاوه بر طراحی باید به امنیت و ایمنی نیز توجه کرد.حساسیت طراحی صرافی بالا است.

دکوراسیون صرافی

دکوراسیون صرافی  در واقع پیرو طراحی ،فرم و عملکرد آن می باشد.در طراحی صرافی به نکات مهمی باید توجه کرد ، مثلا برای انتخاب رنگ ها، مکان نورپردازی ها، مکان باجه های فروش، متریال دیوار ها و متریال کفپوش، همه و همه از اصول طراحی داخلی به حساب می روند. مواردی مانند چیدمان مبلمان و رعایت استانداردها در دکوراسیون داخلی صرافی فراموش نشود،ممکن است با چیدمان اشتباه فضای خود ،راندمان کاریتان پایین بیاید.

در این مقاله با ما همراه باشید تا نکات اولیه طراحی صرافی بررسی کنیم.

در نظر گرفتن سلیقه مشتری در طراحی صرافی

یکی از مهم ترین چالش هایی که در طراحی صرافی وجود دارد،در نظر گرفتن سلیقه ی مشتری است زیرا علاوه بر سلیقه ی مشتری باید امنیت صرافی را هم در نظر گرفت. در نظر گرفتن سلیقه ی مشتری در طرح ها مهم است زیرا محل کسب و کار،کارفرما می باشد و کارفرما بیشتر وقت خود را در محل کارش است.هدف استودیو معماری لند این است که کارفرما در انتهای کار از طرح راضی باشدو البته این را در نظر داشته باشید طرحی مورد پسند است که جزئیات نیز در آن رعایت شده باشد.

نکات مهم در طراحی داخلی صرافی

در دکوراسیون صرافی، اصول اولیه باید رعایت شده باشند زیرا صرافی یک محل پر رفت و آمد است و کوچکترین اشتباه در طراحی آن عملکرد صرافی را پایین می آورد. یکی دیگر از نکات مهم در طراحی صرافی استفاده از نورگیر طبیعی است،و باید از پنجره ها و نورگیرهای سقفی حداکثر استفاده را کرد.

در دیزاین مغازه هایی که کوچک است،بهتر است از شلوغی و عدم رعایت سادگی پرهیز کنید. طراحی صرافی باید به شکلی باشد که بخش عمده صرافی که همان باجه پذیرش و فروش می باشد، در عین در دسترس بودن، باید در زمان های ازدحام تا حدی منعطف باشد و بتواند حداکثر جمعیت را در خود جای بدهد، پس رعایت سادگی و پرهیز از شلوغی در این قسمت مهم است.

از طرف دیگر، اتاق مدیریت باید به گونه ای طراحی شود که علاوه بر دسترسی مستقیم به باجه ها در عین حال مجازا باشد،چون ممکن است برخی مراجعه کنندگان به بخش مدیریت نیاز پیدا کنند. پس در نظر داشته باشید چیدمان اتاق مدیریت حائز اهمیت است،زیرا علاوه بر دسترسی آسان باید پاسخگو مشتریان در زمان های ازدحام باشد، برای این منظور می توان برای مدیریت از شیشه های اسمارت استفاده کرد تا بتوان میزان زاویه دید را خود مدیریت تشخیص بدهد. همچنین در طراحی صرافی حتما فضای انتظار را لحاظ کنید تا مشتری در مواقع ازدحام بتواند در محلی منتظر بماند.

طراحی صرافی

امنیت در صرافی

در طراحی داخلی صرافی ها، طلا فروشی ها و جواهر فروشی ها، طراح باید در نظر داشته باشد اولویت اول فراهم کردن امنیت آن محل است. رعایت نکاتی مثل قالب بندی و تزریق بتون، جنس متریال مورد استفاده در تمام اجزای داخلی صرافی (مانند متریال استیل برای درب های ضد سرقت، متریال سنگ و سرامیک به کار رفته در دیزاین فضای داخلی صرافی و…)  از نکات مهم در طراحی داخلی صرافی می باشد.

از دیگر نکات مهم در طراحی صرافی دقت به نصب محل درست دوربین های مداربسته می باشد،دوربین ها باید به نحوی نصب شوند که حداکثر زاویه ی دید را فراهم کنند. همچنین در طراحی صرافی به نکات ریز مثل انتخاب درب ضد سرقت،شیشه های ضد گلوله و شیشه های ضد سرقت توجه کنید و در صورت عدم رعایت آن ممکن است خسارت های جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

دیزاین صرافی

نکات پایانی طراحی داخلی صرافی

صرافی یک مکان حساس می باشد و به طور کلی به نکاتی اعم از رنگ،نورپردازی،چیدمان،طراحی…..توجه داشته باشید.

دقت داشته باشید امنیت در صرافی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

sahar137775 وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *