نمونه کارها
تماس با ما

طراحی داخلی کلینیک

طراحی داخلی کلینیک

طراحی داخلی کلینیک

طراحی داخلی کلینیک

طراحی داخلی کلینیک و نکات مهم در دکوراسیون کلینیک و درمانگاه

دکوراسیون داخلی کلینیک

امروزه به دلیل همه گیری کرونا،طراحی داخلی اصولی و منظم ،فضاهای درمان بیش از پیش مورد استقبال قرار گرفته است. از این رو طراحی و اجرای فضای درمان نیاز به رعایت یک سری اصول و ظوابط درمانی را است.

یکی از اصل های مهم در طراحی فضای درمان،نوع چیدمان آن می باشد.رعایت فاصله گذاری و عدم ایجاد فضای اضافی در بخش درمان یکی از نکاتی که نباید از آن غافل شد.

 

طراحی داخلی کلینیک و بیمارستان ، از این رو حائز اهمیت است که اکثر بیماران دارای روحیه ی ضعیفی هستند به همین علت اگر فضای داخلی مطب طبق اصول معماری پیش برود علاوه بر فضای مناسب برای بیماران در روند بهبود آن ها نیز اثربخش می باشند.

همچنین در طراحی داخلی کلینیک می بایست به سیرکولاسیون حرکتی توجه داشت و بیمار به راحتی به بخش های مختلف کلینیک دسترسی داشته باشد.

ریز فضاهای بخش کلینیک و بیماستان شامل:

سالن انتظار، پذیرش، صندوق، سرویس بهداشتی پرسنل، سرویس بهداشتی بیماران، سرویس معلولین، دفاتر اداری، اتاق تمیز، اتاق کثیف، خدمت به کودکان و دیگر مکان ها است.

هریک از بخش های بالا از اصول معماری خاص خود پیروی می کنند.برای مثال برای طراحی بخش انتظار توصیه می شود از رنگ های شاد و مناسب استفاده شود،زیرا بیمار اکثر وقت خود را در بخش انتظار می گذراند.

توصیه می شود بخش پذیرش به سبکی طراحی شود و موقعیت آن به شکلی باشد که به راحتی بتوانند بیماران را کنترل کنند. همچنین یکی از ضوابط مهم طراحی بیمارستان ها تعبیه پله فرار و فضای مورد نیاز رفت و آمد آمبولانس است.پله ها باید به صورتی طراحی شوند که حداکثر فاصله آن ها 21 متر باشند.

 توصیه می شود  در انتخاب رنگ هر بخش از فضای درمانی دقت کامل را داشته باشید زیرا در بیمارستان بخش ها و مریضی های مختلفی وجود دارند و استفاده از رنگ های مناسب بدون شک در روحیه ی بیماران تاثیر دارند.

همچنین انتخاب کفپوش مناسب یکی از نکات مهمی است که نباید از آن غافل شد.

دکوراسیون کلینیک

نورپردازی در کلینیک

طبق مقاله ی بالا بیمارستان ها و کلینیک از ریزفضا های متعددی تقسیم شده اند،به همین علت نورپردازی در هر ریز فضا قوانین خاص خود را دارند برای مثال بخشی از فضاها نیاز به نور کمتر و برخی دیگر نیاز به نور بیشتری دارند. 

از این رو نورپردازی بسیار حائز اهمیت است. همچنین بهتر است در نورپردازی این محیط حداکثر استفاده را از نور طبیعی به کار ببریم زیرا نور طبیعی میکروب های موجود در فضا را از بین می برند.توصیه می شود از رنگ های مناسب و روشن در فضای بیمارستان استفاده کنید.

نور پردازی و ترکیب رنگی فضاهای درمانی رابطه ی مستقم با روحیه ی بیماران را دارد.

دکوراسیون داخلی کلینیک

طراحی کاربردی فضای درمان

علاوه بر رعایت تمام اصول بالا در طراحی بخش فضای درمان،جاگذاری پلان آن نیز اهمیت دارد.برای مثال در بعضی از فضاها به دلیل محدودیتی که وجود دارد ممکن است تمام فضا ها جا نشوند در این بخش طراح وظیفه دارد طبق استانداردهای فضای درمان بخش های ضروری را تعبیه کند و سپس سراغ دیگر فضاها برود.

همچنین یک طراح ماهر سعی می کند از فضاهای پرت حداکثر استفاده را بکند و بخش های غیرضروری را در این مکان ها جاگذاری کند.

امروزه طراحی داخلی فضای  کلینیک زیبایی بسیار پراهمیت شده است،زیرا علاوه بر تمیزی فضای درمان رابطه ی مستقیمی با جذب مشتری دارد.

سرویس بهداشتی
دیزاین کلینیک

طراحی کلینیک زیبایی

در طراحی کلینیک زیبایی به نکات و ضوابط مختلفی باید توجه داشت تا بهترین فضا را برای فرد مراجعه کننده بتوانید ایجاد کنید. برای طراحی فضای درمان بهتر است طراح خود را در آن موقعیت قرار بدهد تا بتواند نیاز های فرد مراجعه کننده را بیشتر درک کند و برآن اساس هر فضا را طراحی کند.

به طور کلی در طراحی بخش درمان اولویت باید ایجاد آرامش برای بیماران باشد.

برای مشاوره ی رایگان طراحی فضای درمان خود با تیم تخصصی استودیو معماری لند در ارتباط باشید.

 

تماس:

09126290618

دیزاین مطب
sahar137775 وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *