نمونه کارها
تماس با ما

طراحی صرافی مدرن

طراحی داخلی صرافی

طراحی هر فضا رابطه ی مستقیم با الزامات عمومی آن فضا را دارد. از این رو طراحی صرافی ها به دلیل ضوابط خاص و در نظر گرفتن امنیت بالا از اهمیت بالایی برخوردار است.

در پروژه های صرافی و طلافروشی توجه به امنیت ، تقسیم بندی فضاها، نورپردازی،مسیر حرکتی و توجه به ضوابط و مقررات بسیار حایز اهمیت است.به طور کلی اگر فضای مورد نظر ما از نظر زیبایی درجه ی بالایی داشته باشد ولی ظوابط بالا در آن رعایت نشده باشد،پروژه ای ناموفق خواهد بود.

استودیو معماری لند طی سال ها تجربه با تلفیق ضوابط بالا همراه با هنر و مسایل زیبایی شناسی،توانسته است محیطی امن،زیبا،پرکارآمد و مقرون به صرفه را برای کارفرمایان به وجود آورد.

 

مسیر حرکت در صرافی

به دلیل اهمیت مسیر حرکت در صرافی و حفظ حریم خصوصی،ابتدا کار خود را از طریق طراحی و چیدمان نقشه شروع می کنیم.

بدین منظور پس از جانمایی فضاها محیط ما به دو زون خصوصی و عمومی تقسیم می شود،بخشی اول مکانی است که شخص به عنوان خریدار وارد مغازه می شود و بخش دوم مکانی است که از طریق یک پیشخوان با امنیت بالا(شیشه های ضدگلوله) بخش اداری صرافی را از بخش عمومی جدا می کند.

هر کدام از بخش ها دارای ورودی مستقل می باشد و شخص مراجعه کننده به هیچ عنوان نمی تواند وارد بخش خصوصی صرافی شود.

بخش خصوصی ما شامل:بخش حسابداری،مدیریت و حوزه ی اداری می باشد.دسترسی هریک از فضاها باید به صورت مستقیم باشد و فضای اداری رابطه ی مستقیمی با حوزه ی مدیریت دارد.

صرافی لوکس

بخش خدماتی

در نهایت باید بخش های خدماتی که شامل سرویس بهداشتی و آبدارخانه می باشد را در فضای خود قرار دهیم که در این بخش باید توجه داشته باشیم که علاوه بر دسترسی آسان آن،باید کاملا تفکیک شده از دیگر فضاهای داخلی ما باشند.

 

اهمیت طراحی صرافی در چیست؟

مهم ترین اصل در طراحی صرافی فراهم نمودن امنیت آن است.بدین صورت برای فراهم کردن امنیت آن لازم به انجام تمهیدات ویژه ای است:

1:استفاده از شیشه های ضد گلوله(گاهی اوقات ضخامت آن به 4سانتی نیز می رسد)

2:درب ضد سرقت و استفاده از سیستم های پیشرفته دزدگیر

3:استفاده از دوربین های مداربسته و کنترل از راه دور

4:استفاده از شیشه های حایل بین مراجعه کننده و کارکنان برای کنترل صدا

توجه:برای تبادل صدا بین شخص مراجعه کننده و کارکنان می توان از میکروفون نیز استفاده کرد اما به دلیل اتصالی و خراب شدن میکروفون ها پش از مدتی بهترین روش استفاده از شیشه های خاص برای کنترل صدا می باشد.

طراحی صرافی

جانمایی اتاق مدیریت

یکی از بخش های مهم صرافی حوزه ی مدیریت است.اتاق مدیریت باید به گونه ای جانمایی شود که علاوه بر دسترسی آسان آن به دیگر بخش ها،به جاهای مختلف نیز دید داشته باشد.در حوزه ی مدیریت باید حریم شخصی آن به درستی حفظ شود و در عین حال دید بصری آن به بیرون قطع نشود.استودیو معماری لند برای حل این مشکل از شیشه های اسمارت استفاده می کند.

شیشه های اسمارت به نوع خاصی از شیشه ها گفته می شوند که توسط تکنولوژی روز دنیا ساخته می شوند و با فشار دادن ریموت آن می توان از میزان شفافیت شیشه ها کم کرد و دوباره با فشردن ریموت می توان آن را به حالت اولیه شفاف بازگرداند.خاصیت این شیشه ها باعث شده است که دید بصری به بیرون قطع نشود ولی در عین حال حریم خصوصی بخش اداری فراهم گردد.

جانمایی بخش اداری و خدماتی

برای تفکیک بخش های اداری و خدماتی می توان از شیشه های سند بلاست استفاده کرد.عملکرد این شیشه ها به گونه ای است که علاوه بر حفظ حریم خصوصی، اطراف آن به طور کامل محصور نمی شود و باعث افزایش خدمات رسانی سریع می شود.شیشه های سند بلاست دارای الگوهای متفاوتی است.

متریال

متریال مورد استفاده در صرافی باید به گونه ای باشد که آن را متمایز جلوه دهد و بدین منظور ترکیب رنگی در صرافی از اهمیت بالایی برخوردار است همچنین می توان کف آن را از سنگ هایی با ابعاد نسبتا بزرگ استفاده کرد.

دکوراسیون داخلی صرافی

کلام آخر

صرافی ها جز دسته بندی تجاری محسوب می شوند به همین دلیل هروزه مشتریان بسیاری به آن ها مراجعه می کنند به همین دلیل مشخص بودن فضای ایست و حرکت و سیرکولاسیون حرکت در آن از اهمیت بالایی برخوردار است.همچنین امینت آن باید فراهم شود تا به راحتی مورد سرقت قرار نگیرد.


sahar137775 وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *