نمونه کارها
تماس با ما

طراحی مطب به سبک لافت

طراحی مطب به سبک لافت

طراحی مطب به سبک لافت

طراحی مطب به سبک لافت

طراحی هریک از مطب ها رابطه ی مستقیمی با کاربری و نوع عملیات انجام شده در آن مطب دارد. برای مثال برای طراحی دندانپزشکی کودکان بهتر است با رنگ ها و وسایل دکوراتیو مختلف فضایی مناسب را ایجاد کرد،اما برای طراحی مطب روان شناسی توصیه می شود از شلوغی و استفاده از رنگ های گرم خودداری کرد؛به طور کلی طراحی بخش درمان ضوابط خود را دارد که از آن ها نباید غافل شد.

استودیو معماری لند سعی دارد در طراحی هر فضایی استفاده بهینه را داشته باشد و تا حد ممکن از حداکثر فضای شما برای طراحی استفاده کند.از دیگر نکاتی که نباید از آن غافل شد طراحی شیک مطب شماست،زیرا طراحی و تمیزی مطب نشان دهنده ی اعتبار پزشک است و مردم امروزه به زیبایی و تمیزی هر بخش به خصوص بخش درمان اهمیت می دهند. امروزه ایده ها و متریال جدیدی برای طراحی وجود دارد،یکی از ایده های جدید که امروزه مورد استقبال عموم قرار گرفته است ،سبک لافت در طراحی است.

دکوراسیون داخلی مطب

ایده پردازی در طراحی

در طراحی مطب نباید فقط به خرید وسایل شیک و لاکچری توجه کرد،علاوه بر آن انتخاب نوع رنگبندی مناسب با فضا،متریال مورد استفاده،چیدمان و…. نکات مهمی هستند که باید به آن ها توجه داشت.

در طراحی هر مطبی توصیه می شود بیشتر از هرچیزی به محل انتظار آن توجه کنید،زیرا فرد مراجعه کننده اکثر وقت خود را در آن جا می گذراند.طراحی فضای انتظار علاوه بر دلنشین بودن باید طوری چیدمان شود که بتواند تمام مراحعه کنندگان به مطب را ساپورت کند.

توصیه می شود در فضای انتظار از وسایل و تابلوهایی استفاده شود که حس اعتماد را در نگاه اول به مراجعه کننده بدهد. همچنین بهتر است در فضای مطب از موزیک های آرام استفاده کنید و از پخش موزیک های بیس دار خودداری کنید.

در طراحی مطب نباید آن را با اکسسوری های فراوان،شلوغ کرد و استفاده از وسایل ساده و شیک فضای شما را جذابتر میکنند؛از استفاده از گیاهان طبیعی در مطب خود غافل نشوید،زیرا علاوه بر زیبایی ،انرژی مثبت را در فضای شما پخش می کنند.

طراحی مطب

نورپردازی و رنگبندی

نورپردازی یکی از اصل های مهم در طراحی است و از طراحی آن در هیچ فضایی نباید غافل شد.بازی با نور در هر فضایی ویژگی های مختص به خود را دارد،برای مثال سبک نورپردازی در فضای مطب با فضای رستوران متفاوت است.

توصیه می شود از فضاهایی استفاده کنید که دارای نورپردازی طبیعی  باشد،مطب هایی که دارای پنجره زیاد هستند به مراتب زیباتر از مطب های معمولی هستند.یکی دیگر از ویژگی های نورطبیعی در فضای درمان باعث از بین رفتن میکروب ها می شوند.

نورپردازی نقطه ای در فضای انتظار می تواند آن را به فضایی قابل اعتماد تبدیل کند،زیرا شدت نور را کنترل می کند و نور را بیش از حد تاریک و یا بیش از حد روشن نمی کند.همچنین نور در اتاق پزشک باید به مقدار کافی باشد تا،پزشک مربوطه بتواند بیمار را به خوبی درمان کند.

از دیگر نکاتی که باید به آن توجه داشت رنگبندی فضای مطب است،زیرا رنگبندی، رابطه ی مستقیم با تمام وسایل و اکسسوری ها را دارد و تمام دیزاین مطب از صفر تا صد،بهتر است در یک تنالیته و پالت رنگی قرار بگیرند.همچنین توصیه می شود از رنگ های ملایم و خنثی در مطب استفاده شود و رنگ های گرم را به صورت محدود در بعضی از فضاها استفاده کرد.

درنهایت،در طراحی مطب به نورپردازی،رنگبندی،نوع چیدمان،ضوابط درمان و…. باید توجه داشت و رعایت تک تک اصول طراحی ،فضایی متفاوت را به رغم می آورد.

دکوراسیون داخلی مطب

استودیو معماری لند

استودیو معماری لند با تیم تخصصی خود،آماده ی طراحی و اجرای صفر تا صد مطب شما عزیزان می باشد.

برای مشاوره ی رایگان و بهره مندی از خدمات استودیو معماری لند،لطفا در تماس باشید.

sahar137775 وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *