نمونه کارها
تماس با ما

نورپردازی در فضای درمان/09126290618

نورپردازی در فضای درمان/09126290618

نورپردازی در فضای درمان/09126290618

کلینیک زیبایی و مبلمان مناسب

در طراحی هر فضایی مبلمان طراحی شده در فضا می بایست متناسب با کاربرسی فضا باشد.برای مثال برای فضای درمان توصیه می شود از مبلمان راحتی استفاده شود.

نورپردازی در فضای درمان/09126290618
طراحی داخلی مطب

در طراحی هر فضا تمام عوامل می بایست دست به دست هم بدهند تا محیط دلخواه را فراهم کنند.طراحی نورپردازی هر فضا به اندازه ی ترکیب رنگی آن اهمیت دارد و از جایگاه بالایی برخوردار است.

توصیه می شود از نورهای آفتابی و مهتابی به طور همزمان استفاده شود زیرا نور یک دست باعث خستگی می شود؛در طراحی تمام فضاهای درمان می بایست میزان نور لازم را در تمام فضا فراهم کرد.استفاده از چراغ های دیواری می توانند گزینه ی خوبی برای ترکیب نورها باشند.

استفاده بیش از حد از نورها باعث اذیت چشم ها می شوند. طبق تحقیقات از نورهای رنگی برای گیاهان استفاده نشود زیرا عمر گیاهان را کم میکنند.

هدف از طراحی مطب فراهم نمودن آرامش بیماران است.
همانطور که بیمار بیشتر وقت خود را برای انتخاب مطب می گذارد،مطب نیز حداقل آرامش بیمار را می بایست فراهم کند. یکی از عناصر زیبایی در مطب نمایش جایگاه ها توسط لاین نوری است.

همچنین برای فراهم نمودن رفاه بیماران می توانید،نمایشگرهایی از خدمات خود ارائه دهید تا بیماران با خدمات شما بیشتر آشنا شوند.از استفاده از گیاهان زینتی نیز غافل نشوید،زیرا انرژی مثبت را در فضای شما پخش می کنند.

عنصرهای طبیعی 
گیاهان جز عناصر طبیعی هستند  که در زیبایی مطب ما تاثیر مثبتی دارند.استفاده از گیاهان علاوه بر زیبایی باعث ضدعفونی شدن مطب می شوند ،همچنین گیاهان بر روحیه بیماران تاثیر می گذارند. به طور کلی استفاده از گیاهان به شدت توصیه می شود.
همچنین برای دکوراسیون داخلی مطبتان می توانید از تابلوهای زیبا استفاده کنید.برای طراحی سقف می توانید از آسمان مجازی و سقف های متحرک استفاده کنید.

از اهمیت بالای طراحی فضای درمان نباید غافل شد.توصیه می شود طراحی خود را به تیم متخصص اینکار بسپارید.

نورپردازی در فضای درمان/09126290618
پذیرش مطب

ضوابط طراحی بیمارستان و کلینیک

طراحی داخلی فضای درمان دارای برنامه فیزیکی و ریز فضاهای زیادی است. یکی از مهمترین قسمت های طراحی،فراهم کردن دسترسی اصولی در کل فضا است زیرا بیمار حال مساعدی ندارد و باید به تمام قسمت ها به صورت مستقیم دسترسی داشته باشد.

تمام فضاهای درمان از یک سری نکات و اصول اولیه پیروی می کنند همچنین زیبایی بصری آن را باید در نظر گرفت. در ادامه مقاله قصد داریم بیشتر با فضای درمان آشنا شویم پس با ما همراه باشید.

علت طراحی فضای درمان؟!

اکثر مراجعه کنندگان به فضاهای درمان دارای حال روحی و جسمی مناسبی نیستند،از این رو طراحی این فضا اهمیت دارد زیرا می بایست نیازهای بیمار  فراهم شود و بیمار در محیط آرامش داشته باشد.

توصیه می شود تمام بخش ها به سبکی طراحی شود که بیمار احساس ناراحتی نداشته باشد. علاوه بر طراحی،اجرای تمامی فضا مهم است زیرا اجرای نامناسب،فضا را ناکارآمد می کند.

فضاهای درمان

قیمت های مختلف فضای درمان شامل سالن انتظار، پذیرش، سرویس های بهداشتی و داروخانه، دفاتر اداری، اتاق بیماران، اتاق های تمیز و کثیف، مطلب ها، اتاق بایگانی و … می باشد. به همین علت طراحی داخلی بیمارستان به دیتیل اجرایی دقیق و فراوانی نیاز دارد تا به بهترین شکل اجرا شود.

مراحل اولیه طراحی

کانسپت طراحی فضای درمان

ابتدا می بایست با ریزفضاهای هر بخش آشنا شوید و بعد شروع به طراحی پلان و کانسپت خود کنید. اهمیت مسیر حرکت و فضای ایست و راهرو بسیار مهم است زیرا تردد در فضای درمان بالا است.امروزه متریال و روش های اجرای بسیار زیادی نسبت به قبل وجود دارد و می توان طرح زیبا را به بهترین روش اجرا کرد.


دکوراسیون فضای بیمارستان

هر یک از فضاهای درمان ضوابط خاص خود را دارد و از یک سری استانداردها پیروی می کند.برای مثال طراحی فضای رادیولوژی کاملا متفات با دندانپزشکی است زیرا ابعاد دستگاه های استفاده شده در هر کدام متفاوت است.

ضوابط طراحی بیمارستان و کلینیک
طراحی مطب
sahar137775 وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *